نان شیرمال و معرفی 2 نوع فر مناسب برای پختن شیرمال باکیفیت

نان شیرمال

معرفی نان شیرمال:

نان شیرمال نوعی نان است که از ترکیب آرد گندم، روغن با کره، شیر، خمیر مایه، شکر و مقدار کمی نمک پخته می شود و برای زیباتر شدن سطح آن، می توانیم از زرده تخم مرغ و کنجد، استفاده کنیم.

این نان، به علت استفاده از شیر، بجای آب، و همچنین دارا بودن شکر، به گزینه ای مناسب و مقوی، برای صبحانه و عصرانه تبدیل شده است.

نکنه قابل توجه و موثر، در تهیه شیرمال، این است که باید به خوبی ورز داده شود تا بافت خوب و لطیفی داشته باشد.

این نان، در سراسر کشور، به روش های مختلفی تولید می شود و هر شهر، دارای دستور منحصر به فرد خود، برای تهیه و پخت نان شیرمال می باشد.

تولید به روش ها و دستور های مختلف، باعث تفاوت در شکل و طعم این نان، می شود. اما همه آن ها، در یک نوع فر، قابل پختن می باشند.

روش تهیه نان شیرمال:

برای تهیه نان شیرمال، ابتدا باید با استفاده از شیر، آرد گندم ، خمیر مایه و کره، خمیر را درست کرده و ساعتی استراحت کند، در مرحله بعدی، خمیر را به اشکال مختلفی در آورده، و  سپس در فرهای مخصوص ، پخته شود.

در ادامه پست، قصد داریم دو عدد فر مناسب برای پخت نان شیرمال را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی فر مناسب برای پخت نان شیرمال:

شرکت ایران پخت، با اتکا به تجربیات چندین ساله متخصصین خود، چندین نوع فر مناسب، برای پخت شیرمال، طراحی و تولید کرده است. که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

دو نوع فر مناسب برای پخت نان شیرمال:
  • فر تونلی حرارت غیر مستقیم
  • فر گردون حرارت غیر مستقیم

قبلا در یک پستی که در مجله ایران پخت، منتشر کرده ایم، به تفاوت های روش حرارت مستقیم و حرارت غیر مستفیم، پرداخته ایم. لطفا برای مطالعه مقاله ” تفاوت پخت به روش حرارت مستقیم و حرارت غیر مستقیم ”  روی این لینک کلیک کنید

فر تونلی حرارت غیر مستقیم:

این فر، با توجه به ساختار خود، برای مکان هایی که از عرض کمی برخورد دارند، مناسب می باشد.

فر تونلی حرارت غیر مستقیم ساخته شده توسط شرکت ایران پخت، با استفاده از تکنولوژی بالای خود، با کمترین میزان مصرف سوخت و با حداقل تعداد اپراتور، توانایی پخت نان، در تعداد بالا را داراست.

از دیگر ویژگی های فر تونلی حرارت غیر مستقیم شرکت ایران پخت،  می توان به جنس کوره دستگاه، اشاره کرد که از جنس استنسلس استیل می باشد؛ و دوام بالا و طول عمر بینظیری را خدمت مشتریان گرامی ارائه می دهد.

 

این دستگاه قابلبت کار با سوخت های زیر را داراست:

  • گاز شهری
  • گاز مایع
  • گازوییل

لذا شما مشتریان گرامی، می توانید بر اساس نیاز خود، یکی از سوخت های فوق را انتخاب کنید.

 

با توجه به تعبیه اینوتر در دستگاه، اپراتور می تواند به سادگی، و با استفاده از یک دکمه جهت حرکت صفحات دستگاه را تغییر دهد. و قابلیت تنظیم سرعت، حرکت صفحات، هم از دیگر مزایای استفاده از اینورتر در دستگاه فر تونلی می باشد.

فر گردون حرارت غیر مستقیم:

صفجه پخت این فر، از یک داریره ساخته شده است که حول یک محور می چرخد؛ یک یا دو مشعل فن دار، وظیفه حرارت دادن به کوره را دارند. و گرم شدن کوره، باعث پخت نان می شود، به همین دلیل به آن، فر حرارت غیر مستقیم می گویند.

با توجه به این که دستگاه، از روش حرارت غیر مستقیم استفاده می کند، پخش حرارت در سراسر صفحه پخت به یک اندازه می باشد. و باعث پخت یکنواخت نان، می گردد.

این دستگاه، هم مانند فر تونلی قابلبت کار با سوخت های زیر را داراست:

  • گاز شهری
  • گاز مایع
  • گازوییل

لطفا، برای تماشای ویدیو های دستگاه ها، از کانال آپارات شرکت ایران پخت، بازدید فرمایید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟