خرید دستگاه نانوایی و 7 موردی که باید به آن‌ها توجه کنیم

نکات خرید دستگاه نانوایی

همانطور که اطلاع دارید، یکی از اولین و مهمترین مراحل شروع یک کسب و کار جدید، انتخاب و خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز، برای آن کسب و کار است؛ برای شروع یک کسب و کار مرتبط با صنعت نان نیز، باید در خرید دستگاه نانوایی، همچون: انواع فر، انواع میکسر، انواع خمیر پهن‌کن و… توجه ویژه‌ای شود. با ما تا انتهای پست همراه باشید، تا 7 مورد از مهمترین موارد حائز اهمیت در خرید دستگاه نانوایی را باهم بررسی کنیم.

در صورت عدم توجه و سهل انگاری نسبت به موارد ذکر شده در این پست، ممکن است دستگاه خریداری شده، نتواند انتظارات شما را برآورده کرده، که منجر به ضرر مالی و از دست دادن سرمایه و وقت شما می‌گردد.

1- خرید دستگاه نانوایی از یک برند معتبر :

یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت و کارایی دستگاه‌ها و تجهیزات، برند آن دستگاه است. شاید برخی از مردم، به اشتباه فکر کنند که توجه به برند یک امر تجملاتی و فاقد اهمیت است ولی موردی که باید به آن توجه کنیم این است که، برخی از المان‌ها و قطعات تاثیر گذار در کیفیت و کارایی دستگاه، از دید مشتریان پنهان هستند.

برند‌های معتبر و صاحب نام، به هنگام طراحی و ساخت دستگاه، به همه موارد موثر در کارایی دستگاه، توجه ویژه‌ای می‌کنند تا منجر به افزایش رضایت مشتری شوند. دو دستگاه با ویژگی‌های ظاهری یکسان، ولی از دو برند متفاوت، ممکن است کارایی برابری را ارائه نکنند، که علت آن را باید در برند دستگاه جستجو کرد.

ببین خرید دستگاه از کارگاه کوچک و گمنام و یک شرکت و برند معتبر، تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها می‌پردازیم :

  • طراحی اصولی و بهینه دستگاه : در یک شرکت معتبر و صاحب نام، یک تیم متخصص و با تجربه، وظیفه طراحی دستگاه‌‌ها را برعهده دارد؛ علاوه بر آن در شرکت‌های معتبر، فرآیند طراحی مهندسی دستگاه‌ها توسط نرم افزار‌های قدرتمند ویژه‌ی طراحی صنعتی مانند اتوکد و سالیدورک انجام می‌شود؛ که منجر به افزایش کارایی و هماهنگی قطعات دستگاه میگردد.
  • مستند سازی قطعات : قطعات دستگاه ساخته شده توسط شرکت‌های معتبر، دارای نقشه‌های مهندسی هستند که ساخت مجدد قطعه مورد نظر را به ساذگی ممکن می‌کند، اما در کارگاه‌های کوچک تضمینی مبنی بر امکان ساخت قطعه مورد نظر، بعد از گذشت چندین سال، وجود ندارد.

2- لوازم جانبی و قطعات دستگاه در دسترس باشد.

دومین مورد از این لیست، که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، در دسترس بودن لوازم جانبی و قطعات دستگاه می‌باشد. تا در صورت خرابی و نیاز داشتن به قطعه مدنظر، بتوانیم آن را درسریع ترین زمان ممکن تهیه کرده و مانع از تعطیل شدن کسب و کار خود شویم.

علاوه بر مورد گفته شده، در صورت در دسترس بودن قطعه مورد نظر، معمولا می‌توان آن را باقیمت پایین تری خریداری و تهیه نمود. پس باید در خرید دستگاه نانوایی به وضیعیت بازار لوازم جانبی دستگاه توجه کنیم.

3- دستگاه دارای طول عمر بالا و هزینه نگهداری پایین باشد.

یکی از مواردی که برای توجیه پذیر کردن هزینه پرداختی برای خرید دستگاه نانوایی، باید به آن توجه ویژه‌ای شود، طول عمر بالای دستگاه است. در صورتی که طول عمر دستگاه، پایین باشد، خرید دستگاه نانوایی مذکور، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

برای اینکه دستگاه، طول عمر بالایی داشته باشد، ضروری است که در ساخت آن، از مواد اولیه و متریال با کیفیت استفاده گردد.

در هنگام خرید دستگاه نانوایی، باید به هزینه‌های پنهان نیز توجه شود، هزینه پنهان عبارت است هزینه‌ای که برای تعمیرات و نگهداری از دستگاه، پرداخت می‌شود.

اگر دستگاه از کیفیت مناسبی برخورددار نباشد و از لحاظ طراحی برای تعمیرات مناسب نباشد (تعمیرپذیری پایینی داشته باشد) ، هزینه‌‌های پنهان آن دستگاه بالا رفته و سبب کاهش سود و بازدهی کسب و کار مان خواهد گشت.

همه دستگاه‌ها، برای اینکه بتوانند با حداکثر بازده و راندمان کار کنند، باید بصورت دوره‌ای سرویس و نگهداری شوند. طراحی دستگاه باید بگونه‌ای باشد که برای تعمیر و سرویس آن، به زمان و هزینه کمتری نیاز داشته باشیم.

4- خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد.

خدمات پس از فروش تعهدی است که شرکت‌ها برای برطرف کردن نیاز‌های مشتریان خود، اعم از تعمیرات، پشتیانی و نگهداری از دستگاه، ارائه می‌کنند. در صورتی که دستگاه خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد، عیب، ایراد و خرابی دستگاه، سریع تر برطرف خواهد شد، زیرا سازنده دستگاه میتواند بسیار سریع تر و دقیق تر عیب دستگاه را پیدا و برطرف نماید.

به عبارتی دیگر، خدمات پس از فروش خدمتی است که از سوی کارخانه سازنده به مشتری پس از فروش محصول ارائه می‌شود. این خدمت می‌تواند شامل تعمیر یا تعویض قطعه معیوب در طی مدت گارانتی یا بیشتر باشد.

5- میزان مصرف سوخت، و نوع سوخت مصرفی:

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید انواع ماشین آلات به آن توجه کنیم، میزان مصرف سوخت و نوع سوخت مصرفی آن دستگاه است. این امر، در هنگام خرید انواع ماشین آلات پخت نان، از اهمیت بالاتری برخوردار است، زیرا یکی از اصلی هزینه‌های یک کسب و کار نانوایی، هزینه سوخت دستگاه‌ها می‌باشد.

با توجه به قابل دسترس نبودن گاز طبیعی در همه نقاط کشور و جهان، شرکت ایران پخت، آمادگی این را دارد که، نوع سوخت مصرفی دستگاه را براساس نیاز مشتریان عزیز، تغییر دهد.

عوامل مختلفی در مصرف سوخت دستگاه دخیل هستند :

  • عایق بندی : تمامی فر‌های ساخته شده توسط شرکت ایران پخت، با استفاده از پشم سنگ معدنی با کیفیت و با ضخامت مناسب، عایق بندی میگردد.
  • مشعل: فر‌های پخت نان، بر اساس کاربری خود، دارای یک یا چند مشعل می‌باشند، که باید برای کاهش مصرف سوخت و کیفیت داشتن پخت خوب، از مشعل‌های باکیفیت استفاده کرد.
  • استفاده بهینه از هوای داغ : برای این که پخت مناسبی داشته باشیم، باید در دستگاه، امکانی وجود داشته باشد که به کمک آن، در بعضی از مواقع اجازه دهیم که هوای داغ و مرطوب از دستگاه خارج شود. برای این کار عموما از دمپر استفاده می‌گردد. طراحی اصولی دمپر‌ها باعث می‌گردد که مصرف سوخت کاهش یابد.
  • روش سیرکولاسیون : این روش یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده مجدد از هوا گرم داخل کوره است، در این روش، هوای داغ داخل کوره، طی مکانیزیمی مجددا استفاده می‌گردد. استفاده از سرکوله مصرف سوخت را بطور چشمگیری پایین می‌آورد.

6- ابعاد دستگاه: 

باید در خرید دستگاه نانوایی، توجه کنیم تا ابعاد دستگاه، مناسب محل نصب دستگاه باشد. اگر دستگاه مورد نظر شما، قابل نصب در محل شما نباشد، شرکت ایران پخت، آمادگی این را دارد که با ارائه راه کار تخصصی، شما مشتریان ارجمند را راهنمایی کند. لطفا برای شروع یک کسب و کار نانوایی با شرکت ایران پخت تماس حاصل فرمایید.

7- امکانات دستگاه :

برای برخی از کاربری‌ها باید دستگاه مد نظر، امکانات ویژه‌ای داشته باشد. پس باید در هنگام خرید دستگاه نانوایی به آن توجه ویژه‌ای گردد. برای مثال، یک فر نان فانتزی باید مجهز به سیستیم بخار باشد. در صورتی که فر نان فانتزی را برای مصارف دیگری خریداری کنید، ممکن است به سیستیم بخاار احتیاجی نداشته باشید.

دستگاه‌‌های نانوایی دارای انواع و دسته بندی‌های مختلفی بوده که هر کدام از آن‌ها برای کاربرد و پخت نان‌های مختلفی طراحی و ساخته شده‌اند. پس باید در هنگام خرید دستگاه نانوایی از یک تیم متخصص مشاوره بگیریم.

 

لطفا، برای تماشای ویدیو های دستگاه ها، از کانال آپارات شرکت ایران پخت، بازدید فرمایید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟